آخرالزمان را باور كنیم

یافارس الحجازادرکنی عشقست ابوالفضل

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ یافارس الحجازادرکنی عشقست ابوالفضل خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

«آخرالزمان» اصطلاحى است كه طى سال هاى اخیر بارها شنیده ‏ایم و هر چه پیش مى رویم بر كاربرد آن افزوده مى ‏شود.

گرچه آخرالزمان از اعتقادات خاص شیعه است و ریشه در تفكر اسلامى دارد اما منحصر به مسلمانان نیست و معادل هاى این كلمه، در ادیان دیگر كاربرد وسیع و متنوعى دارد. حتى در مكاتب و مباحث سیاسى غیر دینى نیز بحث هاى متعددى راجع به آن صورت گرفته است. آنچه كه در بین تمامى ادیان و حتى مكاتب غیر دینى راجع به «آخرالزمان» مشترك است، اشاره به مقطعى از تاریخ انسان است كه در آن، بشر به عالى ‏ترین برنامه و اسلوب اداره زندگى اجتماعى دست یافته و به وسیله آن فصل نوینى از هم زیستى متعالى توأم با صلح، آرامش، عدالت و رفاه جهانى را آغاز مى ‏كند.

    آرماگدون

تأكید ادیان و فرهنگ هاى متأثر از آن بر اجتماع انسان ها در قالب «مدینه فاضله»، «آرمان‏ شهر»، «شهر سالم»، «اورشلیم ، اتوپیا» و... دقیقا مبتنى بر همین اعتقاد است. البته یكى از وجوه تمایز اعتقاد به آرمان‏شهر و جامعه موعود بر پایه ادیان الهى با اعتقاد به این موضوع بر پایه مكاتب دست‏ ساز بشر (مكاتب اومانیستى)، دیدگاه ‏هاى ارائه شده در زمینه ریشه تأسیس چنین جامعه‏ اى است. پیروان ادیان آسمانى، ریشه آن را در «ظهور منجى آخرالزمان» مى ‏دانند و پیروان ایسم هاى منحرف غیر دینى، آن را ثمره سیر تكاملى جوامع انسانى دانسته و پایان تاریخ مى ‏نامند.(1)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 1 / 4 / 1391برچسب:,

] [ 17:22 ] [ محسن حسنزاده ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه